تپسی- تمام آن چیزی که باید راجب تپسی بدانید
برنامه تپسی (TAP30) این امکان را فراهم آورده تا کاربران شهرهای تهران، کرج، اصفهان و مشهد بتوانند در هر ساعت از شبانه روز نسبت به درخواست آنلاین تاکسی اقدام نمایند. در این مقاله قصد داریم تا به معرفی برنامه تپسی (TAP30) بپردازیم. با موبایل کمک همراه باشید.
مقدمهای در رابطه با اپلیکیشن تپسی یا TAP30
اپلیکیشن تپسی (TAP30) یک سرویس هوشمند درخواست تاکسی است که در شهرهای تهران، کرج، مشهد و اصفهان فعالیت دارد. کاربران اپلیکیشن مذکور میتوانند به راحتی و در هر زمان به صورت آنلاین درخواست تاکسی دهند و پیش از سفر از هزینه آن مطلع شوند.
از دیگر قابلیت های اپلیکیشن TAP30 (تپسی) میتوان به امکان پرداخت نقدی و اعتباری هزینه سفر اشاره کرد. در ادامه این مقاله قصد داریم تا به معرفی و بررسی اپلیکیشن تپسی (TAP30) بپردازیم. چنانچه در مورد این برنامه نیاز به توضیحات و راهنمایی بیشتری داشتید، میتوانید از کارشناسان موبایل کمک یاری بخواهید. با ما همراه باشید.هرگونه سوال در رابطه با این مطلب و مشکلات نرمافزاری موبایل خود دارید، با همکاران ما در شرکت همراهرایانه تماس بگیرید
معرفی برنامه تپسی (TAP30)
برنامه تپسی (TAP30) برای دو سیستم عامل اندروید و آی او اس عرضه شده و کاربران شهرهای تهران، کرج، اصفهان و مشهد قادر به استفاده از خدمات ارائه شده توسط این برنامه هستند. پس از اجرا و عضویت در برنامه TAP30 (تپسی) میتوانید تعداد خودروهای موجود در اطراف خود را بر روی نقشه مشاهده کنید. به منظور دسترسی به موقعیت مکانی دقیق خود بر روی نقشه تنها کافیست تا آیکون موجود در گوشه پایین و سمت راست صفحه را لمس نمایید.

برنامه تپسی (TAP30) شامل سه سرویس اقتصادی (کلاسیک)، پرو (لوکس) و پرایم (بانوان) میشود. کاربران میتوانند با استفاده از آیکون های موجود در قسمت انتهایی صفحه نسبت به انتخاب سرویس مورد نظر خود اقدام نمایند.

به منظور درخواست خودرو در برنامه تپ سی (TAP30) نیاز است تا در ابتدا مبدا خود را بر روی نقشه مشخص نمایید. همچنین میتوانید در کادر جستجو موجود در قسمت فوقانی صفحه آدرس مورد نظر خود را وارد کنید.

برنامه تپسی (TAP30) شامل بخشی تحت عنوان محلهای منتخب میشود. کاربران میتوانند با ثبت مسیرهای پرتردد خود در این بخش، در سفرهای بعدی به راحتی به آنها دسترسی داشته باشند.

پس از تعیین مبدا از شما خواسته میشود تا ناحیه حدودی مقصد خود را بر روی نقشه مشخص نمایید. سپس هزینه سفر محاسبه و در قسمت انتهایی صفحه نمایش داده میشود. در نهایت پس از ثبت درخواست، اطلاعات کامل راننده و خودرو در اختیار شما قرار میگیرد.

برنامه TAP30 (تپ سی) این امکان را فراهم آورده تا کاربران بتوانند با تعیین چندین مقصد، تمام سفرهای خود را توسط یک درخواست انجام دهند. بدین منظور تنها کافیست تا گزینه چند مقصدی را لمس کنید. علاوه بر امکان تعیین چندین مقصد، کاربران میتوانند در طول سفر مقصد مورد نظر خود را ویرایش کنند و یا نسبت به اضافه کردن مقصد جدید اقدام نمایند.

تعیین زمان انتظار هم جزو دیگر قابلیت های برنامه تپسی (TAP30) به شمار میرود. بنابراین اگر قصد توقف در طول سفر را دارید، میتوانید در حین سفر زمان توقف خود را ثبت کنید. بدین ترتیب راننده منتظر شما خواهد ماند.
برنامه تپسی (TAP30) امکان پرداخت نقدی و یا اعتباری هزینه سفر را در اختیار کاربران خود قرار داده است. کاربران برنامه مذکور میتوانند با افزایش اعتبار خود نسبت به پرداخت هزینه به صورت آنلاین اقدام نمایند.

از دیگر قابلیت های کاربردی اپلیکیشن تپ سی (TAP30) میتوان به امکان امتیاز دهی به رانندگان پس از اتمام سفر و دریافت رسید اشاره کرد.

با لمس آیکون به شکل سه خط در گوشه بالا و سمت راست صفحه منوی برنامه تپسی (TAP30) نمایان میشود که از طریق این منو به سایر امکانات برنامه مذکور نظیر اعتبار، سفرهای پیشین، محلهای منتخب و غیره دسترسی خواهید داشت.

بنیانگذاران تپ سی
تپسی نام تجاری شرکت پیشگامان فنآوری و دانش آرامیس است. مؤسسان این شرکت سه دانشآموخته بهترین مراکز علمی ایران، اروپا و آمریکا هستند که طراحی نرمافزار تپسی را به کمک گروهی از کارشناسان ایرانی به انجام رساندهاند. مدیریت و سرمایهگذاری تپسی کاملاً ایرانی است.
میلاد منشیپور موسس و مدیرعامل
حمید مهینی موسس و مدیرفنی
هومن دمیرچی موسس و مدیر عملیات
میزان درآمد اسنپ و تپسی چقدر است؟
حال با در نظر گرفتن نحوه کسب درآمد شرکت های تاکسی آنلاین تپسی و اسنپ به بررسی و تخمین میزان درآمد شرکت های تپسی و اسنپ می پردازیم. طبق اعلام منابع خبری(مانند وبسایت تجارت امروز) یکی از این دو شرکت تاکسی آنلاین اعلام کرده است که ۳۰ هزار راننده و ۶۰۰ هزار کاربر فعال(مسافر) دارد – البته این آمار مربوط به انتهای سال ۹۵ است و اکنون باید تعداد رانندگان و مسافر بیش از این مقدار و شاید دو برابر آن باشد؛
همچنین طبق اعلام همین شرکت تاکسی اینترنتی(تپسی/اسنپ) تقریبا هر راننده بعد از رساندن مسافر به مقصد به فاصله تقریبا یک دقیقه یک مسافر دیگر سوار می کند. با بررسی این آمار می توان یک برآورد یا تخمین درخصوص میزان درآمد شرکت های تاکسی آنلاین اسنپ و تپسی زد و آن این است که بطور متوسط هر راننده اگر ۸ ساعت در روز کار کند میانگین درآمد تقریبی ۱۰۰ هزار تومان در روز دارد که حال اگر این رقم را در ۳۰ هزار راننده ضرب کنیم می شود رقمی معادل ۳ میلیارد تومان در روز می شود که ۱۳% آن می شود ۳۹۰ میلیون تومان در روز که البته باید هزینه های دیگر از جمله هزینه های جاری و مالیات و غیره را از آن کم کنیم.
در نهایت یادآور می شوم که ارقام فوق الذکر تنها یک تخمین از میزان درآمد شرکت های تاکسی آنلاین اسنپ و تپسی است که به جهت آشنا شدن خوانندگان محترم با نحوه و میزان درآمد شرکت های تپسی و اسنپ ذکر شدند و نحوه و میزان درآمد واقعی اسنپ و تپسی مشخص نیست و قاعدتا هم باید مخفی بماند.
امکانات نرمافزار تپسی
نرم افزار تپ سی دارای امکانات مختلفی میباشد:
برآورد هزینه سفر
نرمافزار تپسی بهطور خودکار هزینه سفر را محاسبه کرده و پیش از درخواست خودرو به مسافر مبلغ کرایه را اطلاع میدهد. هزینه سفرها معمولاً ۳۰ تا ۴۰ درصد پایینتر از سفرهایی است که به روشهای سنتی – تاکسی تلفنی و آژانس – انجام میشوند. پرداخت هزینه سفر نیز میتواند به صورت نقدی یا اعتباری (آنلاین) باشد.
امتیازدهی به راننده
در پایان سفر مسافران میتوانند بر اساس رضایتشان از سفر، به راننده امتیازی بین ۰ تا ۱۰ بدهند. اگر مسافران عددی کمتر از ۸ را انتخاب کنند باید دلیل آن را مشخص نمایند. تنها رانندگانی که امتیازی بالاتر از ۸ داشته باشند امکان ادامه فعالیت خواهند داشت.
امنیت سفر تپسی
مسافر میتواند پس از دریافت اطلاعات خودرو و مشخصات راننده، این اطلاعات را برای اطمینان خاطر و در حین سفر با فرد دیگری – دوست یا اعضای خانواده — به اشتراک بگذارد. با استفاده از این ویژگی، نه تنها خود مسافر بلکه اعضای خانواده وی نیز میتوانند مسیر خودرو را به صورت آنلاین مانیتور کنند.
انواع سرویس
نرمافزار تپسی سه نوع سرویس به کاربران ارائه میدهد:
سرویس اقتصادی (با قیمت معمول)
پرو (برای خودروهای لوکس)
پرایم (ویژه بانوان)
گزینههای سفر
از جمله امکانات دیگری که در محیط داخل اپلیکیشن وجود دارد، امکان «انتخاب مقصد دوم»، «رفت و برگشت» و «توقف در مسیر» است.
زبانها
تپ سی دارای دو زبان فارسی و انگلیسی میباشد.
نگاهی به مزایای اختصاصی تپسی برای سفیران
یکی از اهداف اصلی تپسی، ایجاد موقعیتی ویژه برای تمام افرادی است که میخواهند از طریق رانندگی چه در وقت آزاد خود و چه به عنوان یک شغل تمام وقت کسب درآمد کنند.
با تپسی نه تنها بدون محدودیت در هر ساعتی میتوانید درآمد مازاد داشته باشید، بلکه از قابلیتها، امکانات و مزایای اختصاصی سفیران تپسی نیز بهرهمند میشوید.
تسویه اعتبار در لحظه
هزینه سفر در تاکسیهای اینترنتی به صورت نقدی یا اعتباری پرداخت میشود.
در تپسی تمام هزینههایی که اعتباری دریافت میکنید درست مثل پرداخت نقدی “در لحظه” در جیبتان است!
نحوه استفاده:
کافی است شماره شبای شما متعلق به یکی از بانکهای طرف قرارداد تپسی باشد تا در صفحه درآمد نرمافزار، در بخش “تنظیمات تسویه اعتبار” بتوانید حالت “در لحظه” را انتخاب کنید.
هر زمانی فقط با لمس دکمه “تسویه اعتبار” اعتبارتان را بدون معطلی به حساب بریزید.
این یعنی رانندگان تپسی در هر زمانی حتی تعطیلات میتوانند خودشان اعتبارشان را به پول نقد تبدیل کنند.
مقصد دلخواه
در طول روز حتما پیش میآید که به سمت مقصد خاصی بروید، مثلا به سمت خانه یا محل کار. در همه این مسیرهای مشخص میتوانید با قابلیت “مقصد دلخواه” یک مسافر هم مسیر داشته باشید.
نحوه استفاده:
در صفحه اصلی برنامه گزینه “مقصد دلخواه” را بزنید، مقصد خود را در برنامه مشخص کنید تا اولین درخواست با مقصد مشابه یا هم مسیر با شما با اولویت بیشتر برایتان ارسال شود.
انجمن حرفهایهای تپسی با مزایای ویژه (فعلا در تهران)
از لاستیک به نرخ دولتی تا قطعات یدکی، روغن و …. همگی مزایای تپسی برای قدردانی از رانندگانی است که با کیفیتترین سفرها را به مقصد میرسانند.
نحوه ورود و دریافت مزایا:
همه سفیران با امتیاز بالاتر از ۹ به طور خودکار عضو این انجمن هستند. در طول هر فصل شما سفر میروید و با هر سفر ۱۰ “الماس” به دست میآورید. آخر فصل بر اساس تعداد الماسهایتان به شما مزایای ویژه اختصاص داده میشود.
درآمد پایدار و طرحهای تشویقی
چه به صورت ثابت از طریق رانندگی کسب درآمد کنید و چه کار در تپسی شغل دومتان باشد، هر زمانی که تپسی را روشن کنید میتوانید سفرهای به صرفه و پرسود داشته باشید.
سیستم قیمتگذاری هوشمند تپسی در کنار طرحهای تشویقی متنوع تپسی را به یک راه مطمئن برای داشتن درآمد پایدار روزانه تبدیل میکند.
تپسی لاین
سرویس تپسی لاین این امکان را به شما میدهد که در یک سفر “دو مسافر هم مسیر” با مقصدهای مشابه داشته باشید، در سفرهای لاین:
در آمد شما تا ۴۰% بیشتر میشود
مسافت کوتاهتری را برای رساندن دو مسافر طی میکنید
با داشتن همزمان دو مسافر، در وقت خود صرفهجویی میکنید
درخواست سفرهای بیشتری خواهید داشت
پشتیبانی بدون تماس تلفنی (تیکتینگ)
برای ارتباط با پشتیبانی تپسی نیازی به تماس تلفنی، صرف وقت و هزینه ندارید! کافیست مشکل خود را از طریق ثبت تیکت اعلام کنید تا در کمترین زمان به آن پاسخ داده شود و مورد پیگیری قرار گیرد.
نحوه استفاده:
در نرمافزار وارد صفحه پروفایل، بخش پشتیبانی شوید. موضوع مورد نظر خود را پیدا کنید و با نوشتن شرح کوتاهی از مشکل و انتخاب سفر مربوطه مورد را گزارش دهید. پاسخ به تیکتهای ثبت شده در همان بخش پشتیبانی قابل مشاهده است.
تماس اضطراری با واحد امنیت
حفظ امنیت هم سفیران و هم مسافران در طول هر سفر از اصلیترین اولویتهای تپسی است. بنابراین در طول هر سفر گزینه تماس با واحد امنیت در صفحه پشتیبانی شما فعال میشود.
به محض احساس خطر جدی با لمس دکمه “تماس اضطراری” موقعیت شما بلافاصله به واحد امنیت تپسی گزارش داده میشود تا به سرعت از بروز هر حادثهای جلوگیری شود.
ثبت نام راننده تپسی کاملا غیرحضوری و در ۷ دقیقه!

اگر میخواهید به جمع رانندگان تپسی بپیوندید، کمتر از ۱۰ دقیقه زمان و چند کلیک کافی است تا ثبتنام شوید و فعالیت خود را به عنوان راننده تپسی شروع کنید.
تپسی پیشگام “جابهجایی هوشمندانهتر” است این یعنی که همواره تلاش میکند تا راه رسیدن رانندگان و مسافران به یکدیگر را از همیشه سادهتر کند. پس اگر یک خودرو دارید و به دنبال کسب درآمد بیشتر به صورت روزانه هستید، نگران دردسرهای ثبتنام در تپسی نباشید.
شما میتوانید بدون هیچ نیازی به مراجعه حضوری و فقط با فشردن چند دکمه در جمع سفیران تپسی (رانندگان) ثبت نام کنید و خیلی سریع اولین سفرتان را به مقصد برسانید.
این یکی از مزایای ویژه و البته اختصاصی تپسی است که به شما این امکان را میدهد تا در کمترین زمان و به آسانترین روش، فعالیت خود را به عنوان یک سفیر (راننده) آغاز کنید.
چطور آنلاین، راننده تپسی شویم؟
دکمه ثبت نام زیر را فشار دهید تا صفحه ثبت نام آنلاین تپسی برای شما باز شود.
ثبت نام آنلاین راننده تپسی
در ادامه، کار ساده است؛ وارد کردن مشخصات، ارسال تصویر از مدارک شناسایی خود و خودرو و احراز هویت.
بعد از ثبت نام، همکاران ما خیلی سریع مدارک شما را بررسی میکنند و حسابتان فعال میشود، به همین سادگی شما عضوی از خانواده ۱۰ میلیونی تپسی هستید!
دانلود برنامه تپسی راننده برای اندروید و iOS
بعد از اینکه به صورت آنلاین در تپسی ثبت نام کردید، برنامه تپسی راننده را نصب کنید و آماده اولین سفر شوید.
نصب تپسی سفیران iOS
نصب تپسی سفیران اندروید
مزایای اختصاصی برای رانندگان تپسی
میدانید چرا درآمد تپسی برای رانندگان بهتر است؟ بیایید نگاهی به ویژگیهای اختصاصی تپسی برای سفیران بیاندازیم.
تسویه اعتبار در لحظه
حتما میدانید که در تاکسیهای اینترنتی کرایه میتواند به صورت نقدی یا اعتباری پرداخت شود. در تپسی تمام پرداختهای اعتباری هم درست مثل پرداخت نقدی “در لحظه” در جیبتان است!
کافی است “تنظیمات تسویه اعتبار” خود را روی حالت “در لحظه” قرار دهید، تا هر زمانی که خواستید فقط با لمس یک دکمه، اعتبار بدون معطلی وارد حساب بانکیتان شود.
این یعنی رانندگان تپسی در هر زمانی حتی تعطیلات میتوانند اعتبارشان را به پول نقد تبدیل کنند.
مقصد دلخواه
اگر رانندگی شغل تمام وقت شما نیست، باز هم تپسی در جمع رانندگان خود برای شما جا دارد. در هر مسیری میتوانید یک همسفر داشته باشید و تنها نروید.
مقصد خود را در تپسی مشخص کنید تا به شما یک مسافر هم مسیر داده شود و در تمام رفت و آمدهای روزمره خودتان، مثلا از محل کار به خانه یا برعکس، درآمد به دست آورید.
اگر هم راننده تمام وقت تپسی هستید چه چیز بهتر از اینکه بدانید هرگز خالی به خانه برنمیگردید.
حرفهایهای تپسی با مزایای بیشتر
از لاستیک به نرخ دولتی تا قطعات یدکی، روغن و …. همگی مزایای تپسی برای قدردانی از رانندگانی است که با کیفیتترین سفرها را به مقصد میرسانند.
در انجمن حرفهایهای تپسی، قرار است همه سفیرانی که بالای ۹ امتیاز دارند از این مزایای ویژه و تخفیفهای کاربردی بهرهمند شوند.
برای آنکه در این انجمن باشید و مزایای ویژه بگیرید انجام سفرهای باکیفیت با تپسی تنها شرط است!
درآمد پایدار و طرحهای تشویقی
فرقی نمیکند به طور ثابت به عنوان راننده تپسی فعالیت کنید یا کار در تپسی شغل دومتان باشد، هر زمانی که تپسی را روشن کنید سفرهای پرسود در انتظار شما است. قیمتهای منصفانهتر و به صرفهتر، سفرهای بیشتر و مداوم و البته طرحهای تشویقی متنوع یعنی تپسی یک راه مطمئن برای داشتن درآمد پایدار روزانه است.
تپسی لاین
تپسی لاین یکی دیگر از امکانات اختصاصی تپسی است که به شما اجازه میدهد دو مسافر هم مسیر را همزمان به مقصد برسانید.
در تپسی لاین مسافرانی که مقصدهای مشابه داشته باشند با هم همسفر میشوند و شما در واقع با طی یک مسیر دو مسافر را میرسانید و درآمدتان نسبت به یک سفر عادی مشابه تا ۴۰ درصد و حتی بیشتر افزایش مییابد.
با ۱۶۳۰، تپسی بدون اینترنت نیز کار می کند

معمولا استفاده از خدمات تاکسیهای اینترنتی سه شرط دارد: داشتن کامپیوتر یا گوشی هوشمند، اپلیکیشن نصبشده بر روی آن و اتصال به اینترنت. اما اگر یک مسافر دسترسی به اینترنت نداشته باشد، چه؟ اگر مسافری حوصلهی استفاده از اپلیکیشن را نداشته باشد، چه؟ اگر اصلا با چگونگی کارکرد اپلیکیشن مشکل داشته باشد، چه؟ تا پیش از این، پاسخ همه این پرسشها مایوس کننده بود، چرا که بدون اینترنت، درخواست تاکسی اینترنتی محال بود. تپسی اما، این مشکل را حل کرده است.
سرویس جدید تپسی، با نام “تپسی تلفنی”، به مسافر این امکان را می دهد که، حتی بدون اینترنت و اپلیکیشن نیز تپسی درخواست کند. کافی است مسافر با ۱۶۳۰ تماس بگیرد و از اپراتورهای تپسی بخواهد که برای او نقش اپلیکیشن را بازی کنند. به محض تماس مسافر با شماره ۱۶۳۰، یک اپراتور آدرس دقیق مبدا و مقصد مسافر را دریافت کرده و بر روی اپلیکیشن علامتگذاری می نماید. مابقی مراحل طبق روال پیش می رود. اپلیکیشن، درخواست را به نزدیکترین سفیر (راننده) می فرستد و سفیر، پس از تایید درخواست، به سمت محلی که مسافر منتظر است حرکت می کند. در این مرحله مسافر روی خط تلفنی که به تپسی زنگ زده بود دو پیام دریافت می کند: یک پیام صوتی و یک پیامک متنی، مبنی بر این که سفیر پیدا شد.
به محض رسیدن سفیر به مبدا، مسافر دو پیام دیگر – صوتی و متنی – دریافت می نماید تا از رسیدن سفیر مطلع شود. اگر به هر دلیلی، سفیر درخواست مسافر را لغو کند، مسافر از همان دو راه – پیام صوتی و متنی – از لغو سفر مطلع می گردد. در این حالت، مسافر باید دوباره با ۱۶۳۰ تماس بگیرد و درخواست خود را تکرار کند. اگر مسافر با همان شماره قبلی خود تماس بگیرد، درخواست او به یک سیستم گویا هدایت شده و با سرعت بیشتری پیگیری می شود.
آن دسته از گروههای سنّی، که تا پیش از این از فرزندان خود می خواستند برایشان تپسی بگیرند، حالا خود می توانند با یک تلفن این کار را انجام دهند. عزیزان نابینا نیز می توانند به راحتی از این سرویس استفاده کنند بدون آن که نگران کار با اپلیکیشن باشند. عدم اتصال به اینترنت یا عدم تمایل مسافر برای کار با اپلیکیشن، دیگر مانعی برای تپسی گرفتن نیست.
لاین، اقتصادیترین خدمت تپسی

ماموریت اصلی یک تاکسی جابهجایی مسافراست و ماموریت تاکسیهای خطی، جابهجایی چند مسافر. در شهر پر آمد و شدی مانند تهران، خدمتی که تاکسیهای خطی ارائه می دهند یک ضرورت به شمار می آید. این خدمت، سرعت جابهجایی مسافر را زیاد می کند و در عین حال، مصرف سوخت، کرایه مسافر و ترافیک ایجاد شده را نیز کاهش می دهد. همه اینها درحالی است که درآمد راننده بیشتر از وقتی است که فقط چند مسافر را به صورت اختصاصی در روز جابهجا کند.
در کلانشهری که از سر و روی خیابانهای آن ماشین می بارد، بدون حضورِ تاکسیهای خطی، بدون شک استفاده از خودروهای شخصی افزایش می یابد. این، یعنی ترافیک بیشتر و کُندی در جابهجایی – که نه خوشایند راننده است، نه مسافر.
یکی از تاکسیهای اینترنتی کشور اهمیت این موضوع را دریافته و خدمت جدیدی ارائه داده که مسافران تاکسیهای خطی را خوشحال می کند. نام این خدمت “تپسی لاین” است و از الگویی شبیه تاکسیخطی پیروی می کند. این سرویس که فقط در تهران در دسترس قرار گرفته به راننده این اجازه را می دهد تا در یک مسیر، دو درخواست را پاسخ دهد و دو مسافر را به صورت همزمان به مقاصدی نزدیک به هم برساند.
میلاد منشی پور مدیرعامل تپسی می گوید، تپسی لاین که از اواخر مرداد ماه بر روی اپلیکیشن تپسی ارائه می شود مانند یک ترمینال پر از خودرو عمل میکند، بیآنکه هیچ خللی در خدمترسانی به مسافر و راننده پیش بیاید.
به گفته او، “مسافر هر کجای شهر باشد، می تواند با فراغ بال تپسی لاین درخواست کند و از اقتصادیترین خدمت تاکسیهای اینترنتی لذت ببرد.”
پیش از این تاکسیهای اینترنتی توانسته بودند با استفاده از تکنولوژی، بهرهوری را افزایش دهند و نرخ کرایههای سفرهای درونشهری را به پایینترین سطح ممکن برسانند. اما خدمت جدید تپسی حتی می تواند کرایهها را بیش از پیش کاهش دهد. تپسی می گوید کرایه تپسی لاین تا ۳۰ درصد کمتر تپسی کلاسیک است. این به نوبه خود رکوردی در بهرهوری و استفاده از تکنولوژی به نفع مشتری است.
به کمک تکنولوژی و نقشهخوانهای پیشرفتهای که بر روی اپلیکیشنهای درخواست سفر نصب شده، دیگر حتی رانندگان نیز لازم نیست مسیر رسیدن به مقصد را بدانند. اپلیکیشنها، خود بهترین راهنما برای مسافر و راننده هستند. پردهبرداری از خدمات گوناگونی که از طرف تاکسیهای اینترنتی انجام میشود روز به روز آسایش بیشتری برای جامعه شهری به ارمغان میآورند. گرچه همواره انتقادهایی از سرویسهای آنلاین تاکسی مطرح شده است اما در حال حاضر میلیونها نفر در شهرهای بزرگ کشور از این خدمات استفاده میکنند. اپلیکیشنهای درخواست سفر برای مسافر و راننده آزادی عمل ویژهای به همراه آوردهاند. مسافر هر جا و هر زمان میتواند بدون واسطه ماشین درخواست کند و بدون آنکه نگران چانهزنیهای بعد از سفر با راننده باشد، از قبل مبلغ کرایه را بداند و در پایان سفر بپردازد. راننده نیز نیاز نیست برای آغاز و پایان کار روزانه خود با کسی هماهنگ کند، هر زمان و هر نقطه از شهر را میتواند برای خدمتدهی انتخاب نماید.
مسافری که مایل است از تپسی لاین استفاده کند کافی است بعد از مشخص کردن مقصد خود روی اپلیکیشن، به جای گزینه کلاسیک، گزینه سبز رنگ لاین را انتخاب نماید. در این حالت، اپلیکیشن در کمتر از ۴ دقیقه برای او یک همسفر پیدا می کند که در همان حوالی است. مقاصد مسافران تپسی لاین نیز نزدیک به هم خواهد بود تا در کمترین زمان ممکن هر دو مسافر به مقصد برسند.
اگر مسافر دوم وجود نداشته باشد، درخواستدهندگان تپسی لاین با همان هزینه لاین جابهجا می شوند – یعنی تا ۳۰ درصد کمتر از سرویس کلاسیک تپسی. مابهتفاوت این سرویس را شرکت تپسی به راننده میپردازد. با این حساب، راننده نیز از اینکه مسافر دوم را از دست داده ضرر نمی کند بلکه درصدی نیز به درآمدش اضافه می شود.
اگر این خدمت در مقیاسی بزرگ ارائه شود اثرات مطلوبی نیز بر محیط زیست خواهد گذاشت. از آنجا که تپسی لاین افراد بیشتری را با خودروهای کمتری جابهجا میکند، موجب کاهش ترافیک و آلودگی هوا خواهد شد.
تپسی لاین: چرا و چگونه از این خدمت استفاده کنیم؟

سرویس لاین دومین محصول تپسی است که در کنار سرویس کلاسیک به جابهجایی سریع و ارزان مسافران در سطح شهر می پردازد. لاین، اقتصادی ترین خدمتی است که تا به حال از سوی تاکسیهای اینترنتی در کشور ارائه شده است. ارزانی این خدمت به دلیل آن است که دو مسافر که مسیری مشابه دارند از یک خودرو استفاده کرده و در نتیجه هزینه سفرشان تقسیم می شود. توضیحاتی که در ذیل می آید توضیح می دهد که این سرویس چه ویژگیهایی دارد و چگونه می توان از آن استفاده کرد.
تفاوت لاین با کلاسیک
در سرویس کلاسیک یا معمولی، مسافر به تنهایی، یا همراه با خانواده، تپسی می گیرد و از یک نقطه شهر به نقطه ای دیگر می رود. کسانی که سرویس کلاسیک درخواست می کنند از تپسی به صورت اختصاصی استفاده کرده و سفر خود را با کسی شریک نمی شوند.

تپسی لاین اما یک سرویس سفرِ اشتراکی است. مسافران لاین در اصل موافقت می کنند که خودرویی را که درخواست کرده اند با مسافری دیگر شریک شوند. این سرویس شبیه تاکسیهای خطی عمل می کند – یعنی در یک سفر، دو مسافر از یک خودرو برای رسیدن به مقاصدی نزدیک به هم استفاده می نمایند.
مزایای لاین
سرویس لاین چهار ویژگی دارد که به سود مسافر، سفیر و جامعه هستند.
- برای مسافر اقتصادیتر است.
- برای سفیر درآمد بیشتری ایجاد می کند.
- به دلیل استفاده دو مسافر از یک خودرو، ترافیک کاهش می یابد.
- به دلیل ترافیک کمتر، مصرف سوخت و میزان آلایندههای هوا کاهش می یابند.
منفعت لاین برای مسافر
از آن جا که در سرویس لاین، از ظرفیت خالی خودروی راننده استفادهی بهینهتری می شود، هزینه سفر هر مسافر نسبت به سرویس کلاسک تپسی کاهش می یابد. به عبارت دیگر، دو مسافر که مسیری مشابه دارند هزینه سفر را با هم تقسیم می کنند. طبیعی است که در چنین سفری هزینه سفر برای هر یک از مسافران کاهش پیدا می کند. این کاهش کرایه تا ۳۰ درصد برای هر مسافر است.
منفعت لاین برای سفیر
سفیران در هر سفر که با لاین انجام می دهند دو مسافر را جابهجا می کنند و درآمد خود را تا حدود ۴۰ درصد افزایش می دهند.
چگونگی درخواست لاین
مسافرانی که می خواهند از سرویس لاین استفاده کنند کافی است هنگام استفاده از اپلیکیشن تپسی، پس از انتخاب مبدا و مقصد، به جای انتخاب گزینه کلاسیک، گزینه لاین را، که با یک آیکون خودروی سبز رنگ نشان داده شده، انتخاب کنند. مسافر می تواند پیش از انتخاب، هزینه هر یک از سرویسها را بر روی اپ مشاهده نماید.
بعد از رسیدن سفیر، مسافر چهار دقیقه وقت دارد که سوار خودرو شود. چنانچه مسافر دوم وجود داشته باشد، سفیر به سمت مسافر دوم حرکت می نماید و پس از سوار کردن وی به سمت مقصدهایی که تعیین شده حرکت می کند. هر یک از مسافران به ترتیبی که اپلیکیشن پیشنهاد می دهد به مقصد رسانده می شوند.
اگر مسافر دوم پیدا نشود!
اگر مسافری درخواست لاین کند و در آن زمان مسافر دوم پیدا نشود، سفیر شما را با همان هزینه لاین – یعنی تا ۳۰ درصد کمتر – به مقصد می رساند. تفاوت بین کرایهی تپسی کلاسیک و لاین از طرف شرکت به سفیر پرداخت می شود تا سفیر متضرر نشود. به عبارت سادهتر، اگر سرویس لاین با یک مسافر انجام شود سفیر کرایه سرویس کلاسیک را دریافت می کند ولی مسافر همچنان تا ۳۰ درصد کمتر می پردازد.
لاین مناسب حال چه کسانی نیست؟
اگر یکی از گزینههای زیر در مورد یک مسافر صدق کند، تپسی لاین مناسب آن مسافر نیست.
- مسافری که بیش از یک همراه داشته باشد.
- مسافری که ترجیح می دهد سفری اختصاصی داشته باشد.
- مسافری که احتمال می دهد در طول سفر مقصدش را تغییر دهد.
- مسافری که دو مقصد دارد.
- مسافری که قرار است از سفیر بخواهد تا مدتی را در مبدا یا در نقطه ای در در طول مسیر منتظر بماند.
- مسافری که اولویت سفرش با سرعت جابهجایی است، نه هزینه سفر.
مقصد دوم و زمان انتظار
از آن جا که انتخاب گزینه “مقصد دوم” یا “زمان انتظار” از سوی یک مسافر به معنی معطل شدن مسافر دوم است، گزینههای مذکور در سرویس لاین غیرفعال هستند. افرادی که مایل به انتخاب این گزینهها هستند باید از سرویس کلاسیک استفاده کنند.
فقط ۴ دقیقه انتظار
از زمانی که عبارت “تپسی رسید” بر روی اپلیکیشن مسافر نمایان می شود، مسافر فقط ۴ دقیقه فرصت دارد تا سوار خودرو شود. چنانچه مسافری نتواند به موقع در محل درخواست خودرو حاضر شود، طبق ضوابط تپسی، سفرش لغو می شود و سفیر برای سوار کردن مسافر دوم حرکت می کند. این قانون برای احترام به حقوق مسافر دوم وضع شده تا تاخیر یک مسافر سبب به تاخیر افتادن خدمترسانی به مسافر دیگر نشود.
اولویت سوار و پیاده شدن مسافران
مسافری که ابتدا درخواست داده در سوار شدن اولویت دارد. در مورد پیاده شدن اما، اولویت توسط اپلیکیشن و بر اساس بهینهترین زمان سفر تعیین می شود. بنابراین، برای پیاده کردن مسافران، سفیر هیچ دخل و تصرفی نداشته و سیستم به طور هوشمند به سفیر اعلام می نماید که چه کسی را اول پیاده کند.
تعداد مجاز مسافران برای لاین
تعداد مجاز مسافر برای هر درخواست دو نفر و در مجموع سه نفر در هر سفر است. یعنی اگر مسافر اول یک همراه داشته باشد، مسافر دوم حتما یک نفر خواهد بود. اگر مسافر اول همراه نداشته باشد مسافر دوم میتواند یک همراه داشته باشد.
چگونگی پرداخت هزینه سفر
پرداخت کرایه در سرویس لاین مانند سرویس کلاسیک به هر دو صورت نقدی و اعتباری ممکن است. مسافرانی که به صورت نقدی کرایه خود را پرداخت می کنند فقط مبلغی را که روی اپلیکیشن خود می بییند باید به سفیر بپردازند.
اگر در سرویس لاین، مسافر دوم پیدا نشود تپسی با پرداخت مابه التفاوت آن جلوی کاهش درآمد سفیر را می گیرد. بنابراین حتی اگر مسافر دوم پیدا نشد مسافر نیاز نیست مبلغی اضافی بپرازد. سفیر نیز مجاز به درخواست مبلغ بیشتر نیست.
قابلیتهای هوشمندی تپسی: پیشنهاد مقصد

پیشنهاد مقصد دقیقا چیست؟
چنانچه از یک مبدا بخصوص، چندین بار به یک مقصد تکراری سفر کرده باشید، در دفعات بعدی، اپلیکیشن در زمان انتخاب آن مبدا، مقصد مورد نظر را به شما پیشنهاد میدهد. مثلا اگر عصرها که به خرید میروید، مبدا خود را جلوی منزل انتخاب میکنید، اپلیکیشن با مشاهدهی رفتار شما، پس از آن، در صورت انتخاب جلوی منزل به عنوان مبدا، از شما میپرسد که آیا به مرکز خرید میروید؟ و به این ترتیب زحمت جست و جو و پیدا کردن هر روزهی مقصد را از دوش شما بر میدارد. این قابلیت، نسبت به زمان نیز حساس است و بسته به این که چه زمانی از روز یک مبدا خاص را انتخاب کنید، مقصدی را که معمولا در آن زمان از روز انتخاب میکنید به شما پیشنهاد میدهد.

این قابلیت هوشمند تپسی چه زمانی به کار میآید؟
حالت اول: تصور کنید که هر روز صبح، وقتی میخواهید برای رفتن به محل کار تپسی بگیرید، مبدا خود را سر کوچه انتخاب میکنید و طبیعتا مقصد خود را محل کارتان. به این ترتیب، پس از چندین بار رفتن این مسیر، هر روز صبح که مبدا خود را سر کوچه انتخاب میکنید، اپلیکیشن از شما میپرسد که آیا به محل کار میروید؟ در عین حال اگر عصرها و در زمان رفتن به باشگاه، خستهتر از آن هستید که تا سر کوچه بروید و مبدا را جلوی درب منزل انتخاب میکنید، پس از چند بار انتخاب محل باشگاه به عنوان مقصد، اپلیکیشن هر روز عصر که جلوی درب منزل را به عنوان مبدا انتخاب کنید، از شما خواهد پرسید که به باشگاه میروید؟ به این ترتیب، شما الگوی سفرتان را به اپلیکیشن یاد دادهاید و اپلیکیشن سفرهای تکراری شما را با انواع مقصدها، به یاد میآورد و کار شما را در درخواست سفر، آسان میکند.
حالت دوم: در ادامهی مثال بالا، اگر عصر هم همین مبدا را انتخاب کنید، باز هم اپلیکیشن محل کار را به شما پیشنهاد میدهد؟ پاسخ این است که خیر! این قابلیت، به زمان درخواست سفر نیز حساس است. به این معنا که اگر مثلا عصرها از همان مبدا ابتدای کوچه، به محل باشگاهتان تپسی میگیرید، پس از چند بار تکرار، اپلیکیشن مسیر سفر عصرهای شما را یاد گرفته و باشگاه را به شما پیشنهاد میدهد. به این ترتیب وقتی صبحها سر کوچه را انتخاب میکنید، اپلیکیشن به شما محل کار را به عنوان مقصد پیشنهاد میدهد و وقتی عصرها این مبدا را انتخاب میکنید، باشگاه را.
با استفاده از مجموعهی قابلیتهای هوشمند اپلیکیشن تپسی به صورت مجزا یا همراه با یکدیگر، هم در زمان خود صرفهجویی میکنید و هم میتوانید مبلغ کمتری را هزینه کنید.
جمعبندی
همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به معرفی برنامه تپسی (TAP30) پرداختیم. با استفاده از آیکون های دانلود ضمیمه شده در انتهای این مطلب قادر به دانلود برنامه مذکور خواهید بود. چنانچه در مورد این برنامه نیاز به توضیحات و راهنمایی بیشتری داشتید، میتوانید از کارشناسان موبایل کمک یاری بخواهید.
نقاط قوت:
- نمایش تعداد خودروهای اطراف بر روی نقشه
- امکان اطلاع از هزینه سفر پیش از درخواست خودرو
- امکان پرداخت نقدی و اعتباری هزینه سفر
- امکان تعیین چند مقصد
- امکان توقف در طول سفر
- امکان امتیاز دهی به رانندگان
- امکان دریافت رسید
نقاط ضعف:
- این برنامه نقطه ضعفی ندارد
دیدگاه شما