نت برگ – نقد برسی اپلیکیشن نت برگ
تاریخچه نتبرگ
نتبرگ یکی از زیر مجموعه های تجاری هولدینگ کسبوکار نوین ایرانیان است که تحت عنوان شرکت سهامی خاص و با شماره ثبت ۴۰۹۴۲۶، به مدیریت عاملی آقای علیرضا صادقیان فعالیت خود را از سال ۱۳۹۰آغاز نمود. حوزۀ فعالیت نتبرگ، ارائه خدمات و محصولات شرکت های تجاری تراز اول بصورت آنلاین، روی وب آدرس NetBarg.com است.
هدف نتبرگ
نتبرگ درصدد است تا با بکارگیری شیوه های نوین تبلیغاتی و استفاده از قدرت خرید گروهی، در حوزه خرید روشی را رواج دهد که از یک سو برای صاحبان کالاها و خدمات سودآور باشد، و از سوی دیگر برای مشتریان و خریداران صرفۀ اقتصادی بالایی داشته باشد؛ ارائه روشی که در آن خریدار و فروشنده به یک اندازه سود می برند. فارغ از تشریفات، عناوین شغلی و مراتب سازمانی، نتبرگ متشکل از متخصصان و کارشناسان حوزه تجارت الکترونیک، مدیریت و IT است. نتبرگ با تمرکز بر روی یک کالا یا سرویس بهصورت روزانه، هم فرایند انتخاب را برای کاربران آسان میکند و هم با استفاده از قدرت خرید گروهی، کالای موردنظر را به قیمتی عرضه میکند که به سختی میتوان از خرید آن صرفنظر نمود.
مزایای نتبرگ
با استفاده از این روش، همه روزه پیشنهادات متنوعی از انواع کالاها، خدمات، تفریحات و سرگرمیهای تازه و جذاب روی سایت نتبرگ قرار میگیرد که خریداران میتوانند با استفاده از تخفیفهای ۴۰ تا ۹۹ درصدی، این پیشنهادات ویژه را خریداری کنند.

نتبرگ چگونه کار میکند
نتبرگ یک شرکت تجارت الکترونیک است که با مذاکره و شراکت با کسبوکارهای تراز اول در سطح شهر و استفاده از قدرت خرید گروهی به طور روزانه پیشنهادهای جالب و جذابی از کالاها و خدمات مختلف با تخفیفهای ۴۰ تا ۹۰ درصد را روی وبسایت خود قرار میدهد.

۱٫ دریافت اشتراک نتبرگ
جهت گرفتن اشتراک در نتبرگ در قسمت اشتراک، ایمیل خود و در قسمت انتخاب شهر، نام شهر مورد نظر را وارد کنید تا تمام پیشنهادات نتبرگ روزانه به ایمیل شما فرستاده شود.
با چک کردن ایمیل خود بهصورت روزانه، مطمئن شوید پیشنهادات فوقالعاده ما را از دست نمیدهید، زیرا هر پیشنهاد تنها برای مدت محدودی روی سایت قرار میگیرد. هنگامی که نتبرگ خاصی نظر شما را به خود جلب کرد، به سایت نتبرگ سر بزنید تا در جریان جزئیات بیشتر خرید قرار بگیرید و در صورتیکه همه چیز همانطور که ما تلاش کردهایم مطلوب شما بود، با عضویت در سایت نتبرگ آن را خریداری کنید.

۲٫ به اشتراک گذاشتن نتبرگ با دیگران
نتبرگها معمولا اگر به همراه دوستان استفاده شوند لذت بخشتر هستند. پس با استفاده از ایمیل، شبکه های اجتماعی و ۳ پیام کوتاه رایگان که از طرف سایت نتبرگ در اختیار شما قرار داده میشود و البته دنیای مجازی اینترنت، دوستان و آشنایان خود را در جریان قرار دهید تا آنان نیز بتوانند از این فرصت استثنایی استفاده کنند.

۳٫ خوش گذراندن با نتبرگ
پس از خرید،رسید نتبرگ خریداری شده کد خرید در قالب یک ایمیل در اختیار شما قرار می گیرد. همچنین این فایل از طریق پروفایل شما در سایت نتبرگ نیز قابل دسترسی است. شما طی مدت اعتباری که روی نتبرگ دریافتی درج شده است، با به همراه داشتن و ارائه یک پرینت از فایل ارسالی و یا ارائه کدهای اختصاصی، میتوانید از پیشنهاد و قیمت باورنکردنی نت برگ لذت ببرید. پس خوش بگذرانید و از لحظات خوش و زیبا و تجربه جالبی که با خرید نتبرگ به دست آوردهاید، عکس بگیرید و با ارسال آن از ما جایزه بگیرید.
مقایسه با رقیبان
دو شرکت در زمینه تخفیف برای خدمات مختلف و کالا فعالیت دارند که اگرچه ماهیت کار آنها یکسان بوده، ولی تفاوتهایی نیز با هم دارند که در این مقاله به ذکر این موارد میپردازیم. این سایتها که به سایتهای تخفیف گروهی معروف هستند، برای برخی از خدمات یا کالاها تا ۹۹ درصد تخفیف درنظر میگیرند که البته افراد برای خرید آنها زمان محدودی دارند. این ایده اولینبار توسط Groupon در سال ۲۰۰۸ شکل گرفت که به موفقیت بزرگی دست یافت. بعد از عملی شدن این ایده و سوددهی آن، شرکتهای مختلف در جهان به الگوبرداری از آن پرداختند که در ایران با نتبرگ و تخفیفان مواجه هستیم. قبل از شروع این مقایسه بهتر است که نگاهی به تاریخچه این دو شرکت داشته باشیم.
تخفیفان

این سایت که به عنوان اولین پایگاه خرید و تخفیف گروهی در ایران شناخته میشود، در مردادماه سال ۱۳۹۰ فعالیت خود را آغاز نمود. تخفیفان در زمینههای مختلفی فعالیت دارد که رستوران و کافیشاپ، هنر و تئاتر، تفریحی و ورزشی، آموزشی، سلامتی و پزشکی، زیبایی و آرایشی، مسافرتی و کالا را شامل میشود. درحالحاضر تخفیفان در ۷ شهر بزرگ ایران یعنی تهران، کرج، شیراز، اصفهان، مشهد، تبریز و رشت فعالیت دارد. اپلیکیشن این سایت برای سیستم عاملهای اندروید و iOS توسعه یافته است.
نتبرگ

دومین سایتی که در زمینه تخفیف گروهی فعالیت دارد، نتبرگ نام داشته که اگرچه در سال ۱۳۹۰ فعالیت خود را آغاز نمود ولی تخفیفان زودتر تاسیس شده است. بااینحال سایت نتبرگ بهعلت تبلیغات بیشتر و مناسبتر در میان کاربران از محبوبیت بیشتری برخوردار بوده و اکثر کاربران دنیای اینترنت با آن آشنایی نسبی دارند. نتبرگ در بسیاری از شهرهای کشورمان از جمله تهران، اصفهان، کرج و مشهد فعالیت دارد. از زمینههای قعالیت این سایت میتوان به رستوران و کافیشاپ، تفریحی و ورزشی، پزشکی و سلامت، فرهنگی و هنری، آموزشی، زیبایی و آرایشی و کالا اشاره نمود. اپلیکیشن این سایت نیز برای هر دو سیستم عامل اندروید و iOS در دسترس است.
رابط کاربری سایت
مسلما اولین و مهمترین ویژگی یک سایت، رابط کاربری آن است چراکه کاربر توسط آن با سایت تعامل دارد و با خدماتش آشنا میشود. در اینجا سعی میکنیم تا جای ممکن رابط کاربری این دو سایت را مقایسه کرده تا با شباهتها و تفاوتهای آنها بیشتر و بهتر آشنا شوید.
تخفیفان

زمانی که وارد سایت تخفیفان میشوید، اسلایدری را مشاهده میکنید که تخفیفهای ویژه را برای شما به نمایش میگذارد. در بالای این اسلایدر منوهای مختلف وجود دارند که توسط آنها به راحتی میتوانید به خدمات یا کالای موردنظر خود دسترسی پیدا کنید. در بالای صفحه و در کنار لوگوی این سایت، شهر موردنظر خود را انتخاب کرده و در کنار آن میتوانید به جستجو بپردازید. آیکونهای عضویت و ورود کاربران نیز به خوبی قابل مشاهده هستند.

در منوی بالا با قرار دادن ماوس بر روی هر کدام از آیتمها، شاهد باز شدن پنجرهای هستیم که تعدادی از تخفیفها را به شما نشان میدهد که میتوانید از میان آنها گزینه موردنظر خود را انتخاب کنید.

زمانی که صفحه را به سمت پایین اسکرول کنید، با تخفیفهای همان روز مواجه خواهید شد. بر روی تصاویر مربوط به این تخفیفها شاهد قرارگیری مکان آنها هستیم. در زیر هرکدام توضیحات مختصری وجود دارد و همچنین میزان تخفیف و تعداد خریدهای انجام شده ذکر شدهاند.

بعد از گذشت از این قسمت، تخفیفهای هر بخش را بهصورت جداگانه میبینیم که البته از هر بخش تنها ۴ تخفیف وجود دارد.

با کلیک بر روی هر یک از تخفیفهای موردنظر به صفحه مربوط به آن وارد میشوید. در این صفحه میزان تخفیف، تعداد خرید و مهلت خرید را مشاهده مینمایید که البته با اسکرول کردن صفحه به اطلاعات بیشتری دست پیدا خواهید کرد.

در پایین صفحه مربوط به هر تخفیف شاهد قرار گرفتن ویژگیها و شرایط استفاده از آن هستیم. برای راحتی هر چه بیشتر کاربر، در صفحه مربوطه نقشه محل موردنظر نیز قرار دارد. در انتها نیز شاهد قرارگیری توضیحات تکمیلی هستیم.

در پایین صفحه مربوط به تخفیف، بعد از گذشت از بخش نظرات شاهد قرارگیری تخفیفهای مشابه با تخفیف موردنظر هستیم تا اگر کاربر مایل به استفاده از محلی دیگر بود، به راحتی به آن دسترسی پیدا کند.
نتبرگ

با ورود به سایت نتبرگ با ظاهر متفاوتی نسبت به تخفیفان روبرو خواهید شد. منو در سمت راست سایت قرار گرفته و شاهد قرارگیری اسلایدر در قسمت بالایی نیستیم، در اصل در این بخش شاهد قرارگیری یک تخفیف و تصاویر مختلفی از آن هستیم. در بالای صفحه اصلی نام و لوگوی دو سرویس دیگر این شرکت را مشاهده میکنید که با کلیک بر روی آنها به سایت موردنظر وارد میشوید. برخلاف سایت تخفیفان، با قرار دادن ماوس بر روی هر یک از گزینههای منو، پنجره جدیدی برای کاربر باز نمیشود. همچنین محلی که برای جستجو در سایت تخفیفان درنظر گرفته شده، در این سایت برای وارد کردن ایمیل و اطلاع از آخرین نتبرگهای روزانه وجود دارد.

با اسکرول کردن صفحه اصلی همانند سایت تخفیفان با نتبرگهای روزانه مواجه میشویم که در آنها میزان تخفیف، تعداد خرید، آدرس و توضیحات مختصری وجود دارند. برخلاف سایت رقیب برای اطلاع از قیمت هر سرویس باید ماوس خود را بر روی تصویر نگه دارید تا از قیمت آن مطلع شوید.

در نهایت در پایین صفحه اصلی شاهد قرارگیری تخفیفها بهصورت جدا برای هر سرویس هستیم که تفاوتی با سایت تخفیفان ندارد.

با ورود به نتبرگ موردنظر، تصاویر مربوط به آن، میزان تخفیف، زمان باقی مانده و تعداد خریدهای صورت گرفته را مشاهده مینمایید. بعد از آن ویژگیها، شرایط استفاده و مشخصات فروشنده ذکر شده که محل موردنظر نیز در نقشه مشخص شده است.

در پایین این صفحه شاهد نظرات کاربران و خریدارن نتبرگ موردنظر هستیم و در سمت چپ آن سرویسهای مشابه (در برخی موارد سرویسهای غیر مشابه هم یافت میشود) به کاربر نشان داده شده است.

یکی از وجه تمایزهای نتبرگ با سایت تخفیفان، ارائه افزونه برای نتبرگ بوده که در مرورگر کروم قابل نصب است. بعد از نصب این افزونه بدون توجه به سایتی که در آن قرار دارید، قادر به مشاهده نتبرگهای مختلف براساس سرویس موردنظر و شهری که در آن زندگی میکنید، خواهید بود.
نتیجه: تفاوت چندانی میان رابط کاربری این دو سایت وجود ندارد ولی از نظر تیم آیتیرسان رابط کاربری سایت تخفیفان، کارایی بهتری داشته و اطلاعات بیشتری را در اختیار کاربر قرار میدهد که برای مثال میتوان به اسلایدر صفحه اصلی و پنجرههای مختلف برای آیتمهای منو اشاره کرد. یکی از موارد عجیب عدم وجود قسمتی برای جستجو در سایت نتبرگ است، در نهایت بد نیست که به افزونه طراحی شده برای سایت نتبرگ اشاره کنیم که یک ویژگی بسیار مناسب و کاربردی تلقی میشود.
اپلیکیشن
هر دو سرویس مورد بحث، برای استفاده راحت کاربران دارای یک اپلیکیشن خوب و کاربردی هستند که برای هر دو سیستم عامل محبوب اندروید و آیاواس در دسترس است. با توجه به ارایه سرویسهای مشابه، عملکرد برنامهها و شکل کلی آنها شبیه به هم است.
پس از نصب، نتبرگ و تخفیفان هر دو از شما میخواهند تا شهر محل زندگیتان را انتخاب کنید؛ سپس تخفیفهای مربوط به آن شهر را به صورت گسترده و در همان صفحه اصلی برنامه در اختیار شما میگذارند. صفحه اصلی اپلیکیشن تخفیفان، نسبت به نتبرگ کمی شلوغتر به نظر میرسد. شما در بالاترین قسمت میتوانید نوتیفیکیشنهای جدید را ببینید، به صفحه جستجو بروید و یا سبد خرید خودتان را چک کنید. در گوشه بالا سمت راست نیز گزینهای برای دسترسی به منو اصلی اپلیکیشن دیده میشود.
صفحه اصلی تخفیفان به دو برگه متفاوت تقسیم شده است. یکی از برگهها آخرین تخفیفهای موجود را به نمایش میگذارد و دیگری مربوط به تخفیفهای محبوب چند وقت اخیر است. در زیر برگهها نیز ۴ دستهبندی پرکاربرد این اپلیکیشن به چشم میخورد و حتی از طریق گزینه “بیشتر” میتوانید سایر دستهبندیها را نیز ببینید. پس از آن یک اسلایدر در این اپلیکیشن قرار گرفته که تخفیفهای مهم را شامل میشود. کمی پایینتر گزینهای برای یافتن نزدیکترین تخفیفها به شما جای گرفته و سپس متناسب با برگهای که در آن قرار گرفتهاید، همه تخفیفها به صورت عمودی و پشت سر هم دیده میشوند.
با همه اینها صفحه اصلی نتبرگ خیلی خشک و خالی است! در بالاترین قسمت، سبد خرید و گزینهای برای ورود به منو را شاهد هستید و سپس همه نتبرگها به صورت عمودی پشتسر هم ردیف میشوند و حتی در این بخش یک گزینه برای جستجوی نتبرگها هم دیده نمیشود! بنابراین از لحاظ کارایی اپلیکیشن (حداقل در صفحه نخست) برتری مطلق با تخفیفان خواهد بود.
حال بگذارید به مقایسه محتوای به نمایش در آمده بپردازیم. در صفحه نخست هر دو برنامه به صورت کامل نمیتوانید دو تخفیف را ببینید! یعنی هر بخش فضای زیادی را اشغال میکند و به طبع آن در صفحه نخست اطلاعات بسیار بیشتری را شاهد هستیم. شما در هر دو برنامه و تنها در صفحه اصلی و بدون ورود به تخفیف موردنظر، میتوانید نام سرویس، تصویری از محل آن، تعداد خریدها، میزان درصد تخفیف، قیمت اصلی و قیمت پس از اعمال تخفیف را ببینید. تنها تفاوت عمده این بخش، محل سرویس مورد نظر است که در اپلیکیشن تخفیفان به منظور استفاده بهتر از فضا، بر روی تصویر سرویس مورد نظر شاهد آن هستیم در حالیکه نتبرگ مکان را در کنار درصد تخفیف به نمایش میگذارد.
در صفحه مربوط به تخفیفها نیز این دو اپلیکیشن از یک ظاهر کلی و ثابت تبعیت میکنند. در بالاترین قسمت، هر دو برنامه تصاویری از سوریس مورد نظر را به صورت اسلایدر نشان میدهند. کمی پایینتر توضیحاتی در رابطه با سرویس ارایه شده به چشم میخورد و در نهایت شاهد گزینههایی همچون زمان باقیمانده برای خرید، تعداد خریدها، قیمت، توضیحات، ویژگیها و شرایط استفاده هستیم. در اینجا کمی تفاوتها بیشتر از سایر بخشهاست. به عنوان مثال تخفیفان قیمت و درصد تخفیف را به صورت نمودار قرار داده تا راحتتر بتوانید با آن ارتباط برقرار کنید و یا اینکه در همان صفحه شاهد محل ارایه دهنده سرویس بر روی نقشه هستیم در حالیکه نتبرگ این ویژگی را در صفحهای جداگانه به شما نمایش میدهد.


هر دو اپلیکیشن گزینههایی را برای پین کردن و یا اشتراک گذاری در شبکههای اجتماعی شامل میشوند و کارکرد مشابهی دارند. با این حال تخفیفان در انتهای این قسمت، تخفیفهای مشابه را هم قرار داده که نتبرگ فاقد آن است. یکی از بخشهای که هنگام خرید حائز اهمیت است، بدون شک نظر استفاده کنندگان خواهد بود. در هر دو اپلیکیشن بخشی برای دسترسی به پرسش و پاسخ گنجانده شده اما در تخفیفان میزان کامنتها حتی نصف نتبرگ هم نیست! برای مقایسه ما دو تخفیف با تعداد خریدهای تقریبا مشابه (بیش از ۷۰۰ خرید) را انتخاب کردیم و پس از ورود به صفحه کامنتها با تعداد نسبتا زیادی کامنت در اپلیکیشن نتبرگ مواجه شدیم که به همه آنها توسط سرویس مورد نظر پاسخ داده شده بود در حالیکه تخفیفان حتی یک کامنت هم نداشت!این رو هم بخون:
خرید با تخفیف فقط با تخفیفان۱۳۹۸/۰۵/۰۶
در صورت خرید به صفحهای جهت مشاهده وضعیت کلی سبدخریدتان منتقل میشوید و میتوانید به عنوان مثال تعداد سرویس را تغییر دهید و سپس میتوانید با استفاده از گزینه پرداخت، به صفحه بانک مورد نظر بروید و هزینه سرویسها را بپردازید. این بخش در هر دو اپلیکیشن به خوبی طراحی شده و تفاوت خاصی با یکدیگر ندارند.
برای دسترسی به منو اصلی در هر دو اپلیکیشن، یک گزینه در بالا و سمت راست قرار گرفته که البته با سوایپ از راست به چپ در صفحه اصلی نیز قابل دسترس است. منو تخفیفان و نتبرگ تا حد زیادی شبیه به هم هستند. شما شاهد گزینههایی برای دسترسی به پروفایل، سبد خرید، مشاهده سرویسهای خریداری شده، تراکنشها، دستهبندی و بخشهایی در رابطه با اپلیکیشن و قوانین آن هستید. تنها تفاوت عمده این قسمت شاید در نحوه نمایش پروفایل باشد که در اپلیکیشن تخفیفان به صورت زیباتری نسبت به نتبرگ در بالاترین بخش منو قرار گرفته است. البته بکگراند این قسمت در نتبرگ با رنگ تیره مشخص شده و به صورت کلی در طراحی ظاهری تخفیفان از رنگهای شادتری بهره گرفته که در نوع خود جالب است.
یکی از بخشهایی که هر دو اپلیکیشن از آن بهرهمند هستند، مشاهده سرویسهای ارایه شده بر روی نقشه است. شما با ورود به این بخش میتوانید تخفیفهای موجود را بر روی نقشه ببینید. هر دو برای این منظور از نقشههای گوگل استفاده میکنند اما اپلیکیشن تخفیفان برای هر دسته بندی رنگی خاص را در نظر گرفته و با یک نگاه میتوانید متوجه شوید که تخفیف مورد نظر مربوط به کدام دسته بندی است؛ در حالی که در اپلیکیشن نتبرگ شما متوجه مورد خاص دیگری نمیشوید. حتی تخفیفان این امکان را دارد تا تخفیفهایی که در لحظه قابل دسترس هستند را از تمام تخفیفها جدا کند؛ موردی که نتبرگ فاقد آن است. با این حال هر دو اپلیکیشن این قابلیت را دارند که تخفیفهای نزدیک شما را از شعاع ۱ تا ۱۰ کیلومتری نشان دهند.
از لحاظ امکانات، تخفیفان گوی سبقت را از نتبرگ ربوده است. در بخش تنظیمات هر دو برنامه شاهد گزینهای برای دریافت اعلانها هستیم. این بخش در اپلیکیشن تخفیفان شامل گزینههای بیشتری میشود. بهعنوان مثال شما میتوانید مشخص کنید که تنها اعلانهای ویژه یک دستهبندی خاص را دریافت کنید اما نتبرگ تنها به قرار دادن یک گزینه جهت فعالسازی اعلانها بسنده کرده است. جدای از اینها یکی از بخشهایی که میتوانست این دو اپلیکیشن را کاربردی کند، استفاده از ویجت برای نمایش تخفیفهای خاص بر روی صفحه اصلی گوشی هوشمند شما بود که متاسفانه در هیچکدام از این سرویسها موجود نیست.
هر دو برنامه از فونتهای خوب و خوانایی استفاده میکنند و مشکلی از این لحاظ نخواهید داشت. رنگبندی آنها نیز متناسب با لوگوهایشان است که خب البته ترکیب رنگ سفید و صورتی در اپ تخفیفان نسبت به خاکستری و نارنجی در نتبرگ، طرفدار بیشتری دارد. به صورت کلی اپلیکیشن تخفیفان امکانات بهتر و بیشتری را در اختیار شما قرار میدهد و خیلی راحت با رابط کاربری آن ارتباط برقرار میکنید در صورتی که نتبرگ حتی گزینه سادهای همچون جستجو را نیز در اپلیکیشنش قرار نداده است! به هر حال میزان دانلود ۵ برابری نتبرگ در برابر تخفیفان (با توجه به آمار کافه بازار) نشان میدهد که مردم استقبال بیشتری از این اپلیکیشن داشتهاند، در نتیجه شما تعامل بیشتری با کاربران نتبرگ خواهید داشت. لازم به ذکر است که برای استفاده از هر دو اپلیکیشن میبایست به اینترنت متصل باشید.
نواحی تحت پوشش
مطابق اکثر سرویسهای آنلاین امروزی، نتبرگ و تخفیفان نیز کار خود را با سرویسدهی در تهران آغاز کردند. حال پس از گذشت چند سال، هر دو سرویس توانستهاند که سایر نقاط کشور را نیز تحت پوشش خود درآورند. با این حال با توجه به محبوبیت بیشتر نتبرگ، این سرویس خیلی زودتر راهی شهرستانها شده است. بجز تهران، برخی کلانشهرها نظیر مشهد، شیراز و اصفهان نیز زیر چتر نتبرگ قرار گرفتهاند.
البته با توجه به علاقه مردم به سفر به شهرهای شمالی کشور و یا جزیره کیش، نتبرگ توانسته تا نیاز آنها را فراهم کند و حالا میتوانید از تخفیفهای آن در رامسر و یا خود جزیره کیش بهره ببرید. با همه اینها هنوز هم این سرویس به اندازه کافی فراگیر نشده است. بهعنوان مثال هنوز پای نتبرگ به برخی کلان شهرهای کشور همچون اهواز، کرمانشاه و تبریز باز نشده است.
در تخفیفان نیز اوضاع چندان خوب نیست. این سرویس همچون نتبرگ، عمده تلاش خود را در تهران انجام میدهد اما توانسته جای پای خودش را در مشهد و اصفهان محکم کند. البته بر خلاف نتبرگ، تخفیفان تبریز را فراموش نکرده و اکنون اهالی این شهر میتوانند از تخفیفهای ویژهای سود ببرند. این سرویس نیز در کیش و رامسر فعال بوده و تخفیفهای خوبی را به کاربرانش ارایه میدهد.
تعداد تخفیفهای نتبرگ و تخفیفان در تهران، قابل مقایسه با شهرستانها نیست و هر دو سرویس فعالیت چندان خوبی در سایر شهرهای کشور ندارند. گاهی اوقات تعداد تخفیفهای ارایه شده برای تهرانیها تا ۵ برابر بیشتر از تخفیفهای کلانشهرهاست. امیدواریم که این میزان بهبود یابد و عزیزان شهرستانی نیز بتوانند بهراحتی از این تخفیفها بهرهمند شوند.
کدامیک تخفیف بیشتری میدهد؟
این که کدام سرویس تخفیف بیشتری را به شما ارایه میدهد، موضوع پیچیدهای است و شاید نتوان به راحتی به آن پاسخ داد. در واقع نکتهای که در این قسمت بیشتر مورد توجه قرار خواهد گرفت، تعداد آفرهایی است که هر سرویس در گروههای مختلف و با تخفیفهای متفاوت قرار میدهند.
برای این که بتوانیم مقایسهای در اینباره داشته باشیم، تصمیم گرفتیم سه گروه پرطرفدار در هر دو سایت را از نظر تعداد آفر و تخفیفهایشان در شهر تهران بررسی کنیم. این سه گروه پرطرفدار، رستوران و کافیشاپ، تفریحی و ورزشی و زیبایی و آرایشی هستند.


رستوران و کافیشاپ
در مرحله اول سراغ بخش رستوران و کافیشاپ در وبسایت نتبرگ رفتیم. در این قسمت ۷۸ آفر رستوران و کافیشاپ با حداقل میزان تخفیف ۱۱ درصد و حداکثر میزان تخفیف ۸۰ درصد موجود بود. تقریبا بیشتر تخفیفهای موجود در بخش رستوران و کافیشاپ نتبرگ، در رنج ۵۰ درصد بودند.

در طرف دیگر تخفیفان با ۱۴۷ آفر در بخش رستوران و کافیشاپ قرار گرفته بود که حداقل میزان تخفیف در آن ۲۵ درصد و بیشترین میزان تخفیف موجود ۱۰۰ درصد بود. البته این تخفیف ۱۰۰ درصدی برای خرید یک بن تخفیف بود که در واقع قیمت خرید آن بن ۱۰۰ درصد تخفیف داشت. تخفیفان رنج میزان تخفیف بیشتری در این قسمت داشت و کاربر میتوانست با تنوع بیشتری از آفرها استفاده کند. بهطور کل میانگین تخفیفهای تخفیفان در گروه همان ۵۰ درصد بود.

تفریحی و ورزشی
یکی دیگر از گروههای پرطرفدار در سایتهای تخفیف گروهی، بخش تفریحی و ورزشی است. در نتبرگ شاهد ۸۹ آفر تفریحی و ورزشی هستیم که تعداد آن در وبسایت تخفیفان ۱۳۳ آفر است. تعداد زیاد آفرهای تخفیفان باعث میشود تا به خدمات متنوعتری در این زمینه دست پیدا کنید.

در این بخش هم تخفیفان با یک پیشنهاد ۱۰۰ درصد تخفیف برای بن خرید، بیشترین میزان تخفیف را پیشنهاد میدهد. نتبرگ هم در طرف دیگر با یک پیشنهاد ۹۰ درصدی در این گروه قرار گرفته است.

زیبایی و آرایشی
در مرحله آخر وارد گروه زیبایی و آرایشی در هر دو سایت نتبرگ و تخفیفان شدیم تا تعداد پیشنهادات و تخفیفها را بررسی کنیم. تخفیفان در این قسمت با ۸۴ آفر و نتبرگ با ۶۴ آفر قرار دارند. رنج درصد تخفیفهای موجود در این گروه برای هر دو گروه چیزی حدود ۷۰ درصد بوده که بسیار مناسب است.

اگر بخواهیم به طور کلی نگاهی به وضعیت این دو سایت تخفیف گروهی بیاندازیم، میبینیم که در هر سه گروه انتخاب شده، وبسایت تخفیفان تعداد آفر بیشتری را در اختیار کاربر قرار میدهد و این موضوع بدان معناست که دست شما برای انتخاب میان پیشنهادها در یک گروه خاص بازتر و به مراتب شانس استفاده از تخفیف بیشتر هم برایتان بالاتر خواهد بود.

از طرفی تعداد کمی آفر به صورت مشترک در هر دو سرویس وجود داشت که هر دو تخفیف مشابهی داشتند و تفاوتی بینشان نبود.
در آخر برای یک نتیجهگیری کلی باید بگوییم که باوجود فعالیت بسیار عالی هر دو وبسایت در این زمینه، عملکرد تخفیفان را در این قسمت بهتر از نتبرگ میدانیم. در واقع تخفیفان با تعداد بیشتر آفر در برابر نتبرگ به کاربر کمک میکند تا بهترین پیشنهاد موجود را انتخاب کند. پس شانس یافتن یک پیشنهاد عالی در تخفیفان بیشتر از نتبرگ خواهد بود.
پشتیبانی
پشتییبانی در هر دو سرویس با تماس تلفنی و گذاشتن کامنت در وبسایت میسر است که البته برای دریافت پاسخ سریعتر، بهتر است از طریق تلفن اقدام کنید. خبری از بخش پشتیبانی آنلاین در هر دو سرویس نیست و باید به همان گذاشتن کامنت بسنده کنید.

به طور معمول بخش پشتیبانی این وبسایتها به این صورت بوده که مثلا شما از یک سرویس، بن تخفیف یک رستوران را تهیه کردهاید، اما سرویس ارایه شده در رستوران برخلاف چیزی است که نتبرگ یا تخفیفان درباره آن اطلاع داده بودند. در این صورت شما میتوانید با شماره پشتیبانی تماس گرفته و در بسیاری مواقع هزینهای که پرداخت کردهاید را پس بگیرید. البته به جز این موارد، هزینه پرداختی در صورت پشیمان شدن در هر دو سرویس قابل برگشت نخواهد بود و باید قبل از خرید، تصمیمتان را کاملا بگیرید.
در طی تماسی که با مرکز پشتیبانی هر دو سرویس داشتیم، اپراتورها خیلی سریع جوابگوی سوالات ما بودند و مورد منفی خاصی در این قسمت وجود نداشت.
خدمات ویژه
نتبرگ و تخفیفان هر دو یکسری پیشنهادات دارند که درست پس از خرید قابل استفاده خواهد بود. در واقع برای پیشنهادات معمولی، شروع زمان استفاده در نظر گرفته میشود، اما برای این دسته از پیشنهادات چنین چیزی نیست و به محض خرید میتوانید از آنها استفاده کنید. نتبرگ نام این دسته از پیشنهاداتش را “نتبرگ آنی” و تخفیفان “تخفیفان در لحظه” گذاشته است.

یک سرویس دیگر در وبسایت تخفیفان با عنوان “تخفیفان سبز” وجود داشته که اگر آفرهایی را که از آن پشتیبانی میکنند، خریداری کنید، دیگر نیاز به پرینت صفحه کد خود برای ارایه به محل مورد نظر نخواهد بود و تنها نمایش آن از روی گوشی و یا ایمیل امکانپذیر است. این سری از پیشنهادات با یک آیکون درخت سبز رنگ نشان داده میشوند.

یکی دیگر از قابلیتهای ویژهای که در هر دو سرویس یافت میشود، پشتیبانی از کارتهای هدیه بوده که به گفته اپراتورهای نتبرگ و تخفیفان، یک سری کد در این کارتها موجود است که با وارد کردن آنها، حساب کاربری خود را به مقدار مشخصی شارژ خواهید کرد. این کارت شارژها در مراسمهای مختلف و یا شبکههای اجتماعی هر دو سرویس در دسترس خواهند بود. اگر برای اولین بار در تخفیفان ثبت نام کنید، یک کد هدیه ۵ هزار تومانی از طریق ایمیل برایتان ارسال خواهد شد و میتوانید از آن بهره بگیرید.
یکی از بخشهای مثبت موجود در نتبرگ، فعالیت بالای کاربران و به اشتراک گذاشتن تجربیاتشان درباره استفاده از یک پیشنهاد در بخش دیدگاهها است که چنین فعالیتی در تخفیفان باوجود موجود بودن بخش گذاشتن دیدگاه، چندان دیده نمیشود. این اشتراکگذاری نظرات و فعالیت کاربران در نتبرگ باعث میشود تا کاربر راحتتر تصمیمش را برای داشتن یک خرید عالی بگیرد.
علیرضا صادقیان (موسس نتبرگ)

علیرضا صادقیان ۳۱ ساله متولد یزد، تحصیلات خود را در رشته مهندسی صنایع از دانشگاه علم صنعت و کارشناسی ارشد رشتها MBA ز دانشگاه کلمبیا آمریکا گذرانده است. او در حال حاضر مدیرعامل شرکت کسب و کار نوین ایرانیان و صاحب برند اینترنتی نتبرگ است، نت برگ جز برترین سایت های تجارت الکترونیک ایران می باشد و دارای نماد اعتماد ملی، مجوز فعالیت از وزارت بازرگانی، برنده جایزه مدیر خلاق بوده و تنها سایت ایرانی است که عضو اتحادیه جهانی سایتهای خرید گروهی میباشد.

وی در مصاحبه های خود شروع کار نت برگ را اینگونه عنوان کرده است:
در همان سالهای تحصیل در امریکا به پیشنهاد یکی از دوستانش به فکر راه اندازی سایتی شبیه به سایت گروپان افتاده بود و پایه ریزی و تشکیل تیم اجرایی را قبل از اتمام درسش در سفری به ایران با همراهی و شراکت پسرعمویش انجام داد. وی یک هفته بعد از اتمام درسش به ایران آمد وکار را دنبال کرد. سرمایه اولیه شرکت را توسط خانواده اش تامین کرد ودر ۱۳ مرداد ۹۰ نت برگ راه اندازی شد. در حال حاضر بعد از گذشت ۵ سال نت برگ جز بزرگترین سایت تخفیف در ایران می باشد و دومین سایت پربازدید در حوزه تجارت الکترونیک می باشد و روزانه تخفیفات بسیاری روی نت برگ مربوط به تهران و سایر شهرها را ارائه می کنند.
هدف نت برگ
مهم ترین هدف نت برگ فراهم کردن امکان خرید است برای افراد با تخفیف های بالا و قیمت های مقرون به صرفه است، اما در این روش که بر قدرت خرید گروهی اتکا دارد، در آن هم صاحبان کسب و کارهای مختلف به دلیل جذب مشتریان جدید و هم خریداران به دلیل دریافت تخفیف های بسیار بالای سایت سود می برند. صادقیان از استقبال مردم از نت برگ بسیار خوشحال هست و می گوید ” وقتی در کوچه و بازار از برگه های تخفیف نت برگ مطلبی می شنود ازاینکه ۵سال مدیر عامل شرکتی است که این تخفیفات را ارائه می کند به خودم می بالم.” وی علت اصلی موفقیت تیمش را همکاری منسجم و هماهنگ اعلام می کند. اعضا تیم صادقیان در نت برگ در حال حاضر حدود ۲۰۰ نفر می باشد که در بخش های فروش، مرکز تماس، مسئول محتوای وبسایت، حسابداری، فنی، منابع انسانی و مدیریت شرکت با هم کار می کنند.
مشکلات نت برگ
صادقیان اعتماد نکردن صاحبان کسب و کار را در مرحله شروع از چالش های نت برگ می داند سعی می کنند با ارائه راهکارهای مختلف اعتبار اوليهاي به مشتريان ارائه دهند تا بتوانند اعتماد كنند يا با سيستم پشتيباني قوياي که دارند سريع مشكلات مشتریانشان را با تماس تلفني يا ارسال ايميل حل كنند. چون مشكلات پيش ميآيد ولي مهم اين است كه چگونه بتوانيم سريع آنها را برطرف کرد.
یکی دیگر از مشکلاتی که پیش آمده، اینست که مشتریان با برخی صاحبان کسبوکار تماس میگیرند تا اطلاعات بیشتر بدست بیاورند اما آنها مانع خرید افراد از نتبرگ میشوند و مشتری را مستقیم به فروشگاه خود هدایت میکنند تا سهم آنها را پرداخت نکنند.

نت برگ چگونه کار می کند:
ابتدا با مذاکره و شراکت با کسب و کارهای تراز اول در سطح شهر و استفاده از قدرت خرید گروهی به طور روزانه پیشنهادهای جالب و جذابی از کالاها و خدمات مختلف با تخفیفهای ۴۰ تا ۹۰ درصد را روی وبسایت قرار میدهد. کاربر بعد از اینکه کالا یا خدماتی را از سایت نت برگ خریداری کرد با داشتن یک پرینت یا کد مربوط به آن به فروشنده مراجعه کرده و از تخفیف نت برگ استفاده می کند. این شیوه کسب و کار که به تخفیف و خرید گروهی معروف است از متداولترین روشهای بازاریابی و فروش خصوصا در اینترنت است. از دیگر مزایای سایت نت برگ معرفی خدمات و محصولات در یک مجموعه پر بازدید بدون پرداخت هزینه است. در این روش پس از توافقات اولیه، کارشناسان بازاریابی نت برگ با همکاری شرکت مذبور بسته ای پیشنهادی از فروش را انتخاب کرده و برای مدت زمان مشخصی بر روی سایت قرار می دهند. آنچه این بسته را برای مشتری جذاب و قابل انتخاب می کند تخفیف قابل ملاحظه ای است که از خرید آن محصول یا خدمات دریافت می کند، همچنین فروشنده هم با افزایش فروش و صرفه جویی در هزینه های تبلیغاتی و اطلاع رسانی به سود بیشتر می رسد.
در سایت نت برگ خبرنامهاي وجود دارد كه مشتريان در آن عضو ميشوند و روزانه فهرستي از تخفيفات برايشان ارسال ميشود تا تخفيف مورد نظر خود را خريداري كنند. در تهران روزانه حداقل ۲۰ تخفيف معرفي ميشود. تخفيف رستورانها و مراكز تفريحي معمولا در حدود ۴۰ تا ۶۰ درصد و مراكز آرايشي و بهداشتي تا حدود ۹۰ درصد است و براي كالاهاي مختلف هم از ۱۰ تا ۵۰ درصد تخفيف دارند. وقتي صاحب سرمايه، كسب و كاري را آغاز ميكند معتقد است که خدمات خوبي را ارائه ميدهد، دنبال راهحلي است تا مردم به محل كسب و كارش مراجعه كنند. صاحبان كسب و كار حتي حاضر هستند يك ماه رايگان سرويس بدهند تا همه متوجه كيفيت خدمات آنها شوند، پس اين تخفيف باعث جلب مشتري ميشود. آنها ميتوانند از روشهاي تبليغاتي ديگر هم استفاده كنند؛ بهطور مثال بيلبورد بزنند، در روزنامه يا مجله تبليغ كنند ولي در همه اين روشها اول بايد پول بپردازند. اين روشهاي تبليغي سنتي براي كسي كه تازه كارش را آغاز كرده است داراي هزينههاي سنگين است و شايد نتيجه بخش هم نباشد اما در نت برگ، اتفاقي كه ميافتد اين است كه به ازاي هر مشتري كه به رستوران، آرايشگاه و… مراجعه ميكند كميسيوني به شركت تعلق ميگيرد و هزينهاي كه از اين طريق پرداخت ميشود صددرصد با تعداد مشتريان ارتباط مستقيم دارد. در واقع ما در نت برگ، هزينه ثابتي از كسب و كارها نميگيريم و فقط از روي تعداد مشتريان معرفي شده سود به دست ميآيد.
تيم بازاريابي نت برگ برای پیدا کردن نیازهای مشتریان جستوجو ميكنند تا بتوانند براساس ان در سايت تخفيف قرار بدهند این شرکت با فعالیت در تهران، کرج، اصفهان، مشهد، شیراز و قزوین ۲ میلیون مشترک دارد.
خلاصه مطالب :
تمام شهر در دستان شما, با اپلیکیشن موبایل نت برگ شما دیگر می توانید تمام پیشنهادات و تخفیف های فوق العاده شهر خود را هر کجا به همراه داشته باشید و به راحتی آنها را مشاهده و خریداری نمایید. شما حتی می توانید بدون احتیاج به اینترنت کد های نت برگ های خریداری شده خود را مشاهده و از آنها استفاده نمایید.
نت برگ به عنوان اولین و بزرگ ترین سایت تخفیف و خرید گروهی ایران, روزانه دهها پیشنهاد هیجان انگیز با تخفیف های٤٠% تا ٩٠% از بهترین تجربیات و تفریحات شهر را در اختیار شما قرار می دهد. شما می توانید تنها با چند کلیک این پیشنهادات را خریداری کرده و با دریافت کد های اختصاصی از آنها لذت ببرید .پیشنهادات نت برگ شامل انواع رستورانها, دوره های آموزشی, مراکز تفریحی و ورزشی, مراکز زیبایی بهداشتی و آرایشی, انواع کالا و ده ها زمینه دیگر است و شما میتوانید تمامی اینها را با قیمت های باورنکردنی تجربه کنید.
دوران خانه نشینی تمام شده, فرصت را از دست ندهید و با نت برگ زندگی جدیدی را تجربه کنید.
برخی از امکانات اپلیکیشن نت برگ مشاهده تمامی تخفیف ها و پیشنهادات نت برگ امکان مشاهده پیشنهادات نت برگ به صورت دسته بندی شده رستوران و کافی شاپ تفریحی و ورزشی پزشکی و سلامت فرهنگی و هنری زیبائی و آرایشی کالا و … خرید و استفاده از نت برگ از داخل اپلیکیشن پرداخت از طریق موجودی نت برگی و یا پرداخت الکترونیک از طریق کارت های عضو شتاب مشاهده کد های نت برگ های خریداری شده بدون نیاز به اینترنت و ارایه آن ها به مراکز خدماتی مورد نظر مشاهده نظرات کاربران در مورد هر نت برگ مشاهده پیشنهادات هر شهر بر روی نقشه مشاهده نت برگ های نزدیک شما (با قابلیت تنظیم فاصله) به اشتراک گذاری اطلاعات هر نت برگ با دوستانتان شارژ موجودی از طریق کارت های عضو شتاب (جهت خرید های بعدی) مشاهده موقعیت مکانی هر نت برگ بر روی نقشه یاداوری به شما در مورد نزدیک بودن تاریخ انقضای نت برگ های خریداری شده (با قابلیت غیر فعالسازی) اطلاع رسانی به شما در خصوص نزدیک بودن به موقعیت مکانی هریک از نت برگ های خریداری شده (با قابلیت غیر فعالسازی) امکان مدیریت آدرس های مختلف شما (افزودن آدرس جدید و …) برای نت برگ های پستی ویرایش اطلاعات حساب کاربری از طریق اپلیکیشن اشتراک در خبرنامه ایمیلی نت برگ از داخل اپلیکیشن
4 دیدگاه
-
18 نوامبر 2020
سلام و درود. چقدر عالی بود این توضیحات. نت برگ متاسفانه در ارومیه فعالیت نمی کنند ولی یه سایتی هست به اسم سایت تخفیفی ویرا برگ که چند وقتی هست فعالیتش رو شروع کرده. اما نمی دونم اینم بعد از چند مدت جمع می کنه یا نه. در کل در ارومیه مثل تهران، استارتاپ ها جدی نیستن.
-
22 نوامبر 2020
سلام. من دنبال جمع آوری استارتاپ های موجود در هر استان هستم. ممنون میشم که در این زمینه بهم کمک کنید و از استارتاپ هایی که مرکزیتشون شهر ارومیه هست رو بهم معرفی کنید.
-
دیدگاه شما